International Jyväskylä – Info Center on monikielinen palvelupiste, josta voi saada ohjausta ja neuvontaa arjen kysymyksiin 16 eri kielellä.

International Jyväskylä – Info Centeristä voi kysyä mm.

ja monista muistakin asioista.

International Jyväskylä – Info Center on avoin kaikille, jotka ovat tulleet Jyväskylään ja Keski-Suomeen.

Palvelun tarkoituksena on tukea maahanmuuttaneiden kotoutumista mahdollisimman varhaisessa vaiheessa antamalla oikeaa tietoa ja neuvontaa oikeaan aikaan asiakkaan ja työntekijän parhaiten ymmärtämällä yhteisellä kielellä. Palvelun tarkoituksena on myös toimia monikielisenä palveluohjauspaikkana, jossa kartoitetaan asiakkaan tilannetta kokonaisuudessa ja ohjataan häntä eteenpäin tarkoituksen mukaisiin palveluihin.

Palvelu on maksutonta ja luottamuksellista. Paikalle voi tulla ilman ajanvarausta tai pyytää varaamaan sinulle ajan.   

Ohjaus- ja neuvonta aikataulu: International Jyväskylä – Info Center
Kilpisenkatu 1 D 40100 Jyväskylä

Maanantai

Tiistai

Keskiviikko




Torstai

 

Perjantai

 

Kaikki ohjaajamme palvelevat myös suomen kielellä. Ohjausta ja neuvontaa somalin, tigrinjan ja turkin kielellä saa vain ajanvarauksella.

Omakielistä ohjausta ja neuvonta on myös mahdollista saada etäyhteydellä Microsoft Teamsin välityksellä. Kysy lisää ohjaajiltamme. (Ohjaajien yhteystiedot löytyy nettisivuiltamme)

Kotona lapsia hoitavia vanhempia voivat saada apua International Jyväskylä – Info Centeristä itselleen sellaisten polkujen ja vaihtoehtojen miettimisessä, jotka sopivat

elämäntilanteeseensa tällä hetkellä parhaiten.

 

Lisää ja päivitettyä tietoa:

https://www.jyvaskyla.fi/hankkeet/international-jyvaskyla-info-center

Divya Narang
Hankepäällikkö
[email protected]
0503825700